Snyggt & Tryggt

Vad är Snyggt & Tryggt

Snyggt & Tryggt i Hammarby Sjöstad är en ekonomisk och icke-vinstdrivande föreningen.

Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i samverkan mellan bostadsrättsföreningar, bostadsföretag, lokala näringslivet, skolor, stadsdelsförvaltning och andra offentliga organ.

Var med och tävla i skräpsamling på lördag!

Ett fokus på Snyggt & Tryggts World Cleanup Day/Håll Sverige Rentdagen lördagen den 18 september kl 13.00 – 15.00 kommer vara fimpar.

Ett av våra mesta skräp. Se undersökning ifrån Nacka, https://www.nacka.se/…/fimpar-vanligaste-skrapet-i-nacka/

Vi kommer på lördag kl. 15.00 ge pris till den som samlat ihop flest fimpar. Fimparna vill vi ska samlas i petflaskor. Vill du kan du börja plocka fimpar redan nu. S&T kommer även kora det äldsta, det mest udda skräpet samt även den som ger ett bra förslag för återanvändning av för under dagen upphittat skräp.

Välkomna att delta!

Samling och avslut vid Tårtan.

Aktiviteten stödjs bla genom föreningsbidrag ifrån Sjöstadsföreningen.

Bild hämtad ifrån Fill The Bottle Challenge.

Inbjudan till World Cleanup Day

Snyggt & Tryggt i Hammarby Sjöstad

Tårtan Hammarby Sjöstad

Längd: 2 h

Grupp  · Medlemmar i Snyggt & Tryggt i Hammarby Sjöstad

Snyggt & Tryggt kommer att delta i World Cleanup Day. Vi vill med detta bidra ifrån vårt håll och vara med i detta stora event.
Detaljerna för vår insats är inte helt klara än men vi startar upp vid Tårtan 13.00.
Vi kommer att mäta vårt skräp i någon form. Vi kommer att bjuda på dryck och någon frukt samt kommer även att ha plockpinnar att låna ut denna dag.
mer info kommer.

För den som vill läsa mer finner ni info här:

Nyhetsbrev från polisen angående Grannsamverkan

Läs brevet här

Nyhetsbrev från Snyggt & Tryggt juni

Läs nyhetsbrevet här

Nyhetsbrev från Snyggt & Tryggt maj

Läs vårt nyhetsbrev här

Nyhetsbrev från Snyggt & Tryggt april

Läs brevet här Grannsamverkan Nyhetsbrev april 2021

Läs också Städa i Sjöstaden med Snyggt & Tryggt söndagen den 18 april

Nyhetsbrev från Snyggt & Tryggt december

Läs brevet här Nyhetsbrev från Snyggt & Tryggt – december 2020

Enkät från Snyggt & Tryggt

Snyggt & Tryggt i Hammarby Sjöstad är en icke vinstdrivande ekonomisk förening.
Vår vision är att: Sjöstaden ska vara en attraktiv ”stadsdel” för boende och besökare och som ständigt utvecklas emot nya mål, ingen kan göra allt men alla kan göra något för Snyggt & Tryggt i Hammarby Sjöstad!

Vi hoppas nu att du vill hjälpa oss genom att besvara några frågor i syfte att förbättra Snyggt & Tryggt i Sjöstaden. Det finns inga begränsningar i vad som är Snyggt & Tryggt utan det är din upplevelse som gäller.
Får vi in många svar så kan vi även göra en jämförelse av den egna upplevelsen, över tid, då vi gjorde en likadan enkät år 2017.

Ditt svar är anonymt.
Tack på förhand!

Enkäten hittar du här:  https://forms.gle/tR7RDVWERJicKbcp9

——–
Vi följer reglerna för GDPR. Enkäten är anonym så länge du själv inte uppgett namn eller mailadress. OM du lämnat ev. personuppgifter sparas dessa ner för Snyggt & Tryggts egen hantering (då endast för ev. fördjupad frågeställning kopplat till denna enkät). Önskar du att vi tar bort dina personuppgifter från vårt register eller vill du veta mer om vår hantering av dessa, maila då till: info@snyggtochtryggt.se

S&T Nattvandring – oro för ungdomar i Sjöstaden

Det är med fortsatt oro hur vi ser på utvecklingen av dessa ungdomssamlingar vilka nu till del blivit en riskmiljö.

De flesta ungdomar är skötsamma, är ute och har kul och detta uppmuntrar vi i Nattvandringen. Dock så slutar helgerna mindre bra för en del samt att det inträffar ett antal icke önskvärda händelser och det är detta vi vill stävja.

Nedan en beskrivning av en tidigare helg från Fältassistenterna Södermalms Facebooksida.

Information från Fältarna Söder den 23 november

Här kommer en sammanfattning från helgen och en uppmaning till er vårdnadshavare och ni som har unga i er närhet.

Som tidigare sker det fortfarande ungdomssamlingar i Hammarby sjöstad. Det är ungdomar i högstadieåldern som både är boende i sjöstan och kommer från närliggande kommuner/stadsdelar. Det förekommer alkohol, narkotika och är överlag en riskmiljö då unga både riskerar att ramla i vattnet och inte vara uppmärksamma på tvärbanan. Det är även oroväckande då många är berusade. Allvarliga incidenter har redan skett och potentiella sådana ser vi varje helg. Utöver detta har vi nu fått hårdare restriktioner för att bekämpa smittspridningen av covid-19. Att samlas i ungdomssamlingar om 50-100 personer på detta sätt är inte lämpligt i dagsläget på grund av alla dessa anledningar!

Vi önskar att ni vårdnadshavare och andra vuxna i ungdomars närhet pratar med era tonåringar om detta så att vi förhoppningsvis kan få våra tonåringar att göra någonting annat. Exempelvis är Fryshuset öppet med covid19-anpassad verksamhet för unga.

Nu tar vi hand om varandra!

Hälsningar

Fältassistenterna Södermalm 0761212100

Bra telefonnummer att känna till:

Fältarna på Södermalm: 076-12 12 100 (ute fre på Södermalm/Sjöstaden)

Nattvandring i Hammarby Sjöstad: 076-706 53 73 (ute lör 20.00 – 23.00)

Fryshusets mobila Fritidsledare: 076-00 10 629 (ute fre, lör ca 19.00 – 24.00)

Ungdomssamlingar i sjöstan

Den senaste tiden har det varit stora ungdomssamlingar i Sjöstaden. Snyggt & Tryggt samverkar här med staden och flera aktörer. Bifogat finner ni brev som Fältarna har skickat ut till våra skolor i Sjöstaden.  Vi kommer inom kort gå ut med en enkät angående tryggheten i Sjöstaden.

Vill du ta del av den, veta mer om S&T, få ta del av vårt nyhetsbrev eller kanske hjälpa till – fler resurser behövs så maila till: info@snyggtochtryggt.se

Brev till skolor i Sjöstaden november 2020

Snyggt & tryggt

Pumpatävling 31 oktober

Häng med på TURF-EVENT fredagen den 30 oktober

Välkommen till Fryschillet!

Höstlovsaktivitet för unga 13-17 år

Grannsamverkan Nyhetsbrev Oktober 2020

Nyhetsbrev Snyggt & Tryggt – juli 2020

Sommarhälsning från Polisen

Här kommer några goda råd från Polisen.

PM Sjöstaden 20200612

Kontaktuppgifter polisen Södermalm

Grannsamverkansinfo 2020-06-18

Ha en skön sommar önskar