Hur tryggt är det i Sjöstaden? Inbjudan till öppet medborgarmöte

Välkomna till Sjöstadskolan och få höra om hur tryggt det är i Sjöstan.

Tid: Tisdagen den 20 november kl. 18.00 – 19.15 – ingen föranmälan behövs

Plats: Sjöstadsskolan, Hammarby allé 74-76

Det kommer att bjudas på frukt och dryck under kvällen!

Följande aktörer kommer att vara på plats och berätta om sina områden och samverkan med övriga.

• Sjöstadskolan, Marie Malmgren välkomnar oss till skolan
  • Polisen, Johan Sjöö Svanestrand med kollegor

Ger oss en genomgång av rapporterade brott och ordningsstörningar under senare tid. Vi får lite tips om hur man kan skydda sig mot brott, med fokus på tider då man är bortrest, samt vi får höra om grannsamverkan. Plats för frågor.

• Söderandan, Krister Sundgren och Andreas Kagg Stenmalm

Presenterar Söderandans koncept och arbete med samverkan. Vi får även höra om Söderandans krisarbete och stöd vi ger vid olika krissituationer. Plats för frågor.

• Fältassistenterna Södermalm 2-3 representanter

Berättar för oss om sitt uppdrag och att de finns i Sjöstan. Vi som är nära ungdomar får lite tips i på vad man ska vara uppmärksam på och hur man kan stötta ungdomar. Plats för frågor.

• Nattvandrarna i Hammarby Sjöstad, Selene Samuelsson Hedlund m fl

Vi får höra kort om vad nattvandrarna gör, hur en nattvandring går till och om möten med ungdomar i Sjöstan. Plats för frågor.

• Sjöstadsföreningen, Bertil Stockhaus

Sjöstadsföreningen som bjuder in till mötet avrundar med att berätta om sitt arbete med Snyggt & Tryggt frågorna i Sjöstaden. Vi får här veta lite mer om vilka aktiviteter som är på gång framåt.

Deltagande aktörer finns kvar en stund efter mötet och svarar på ev ytterligare frågor då.

Sjöstadsföreningen Hammarby Sjöstad hälsar alla Varmt välkomna!