Valborg 2016

Brasan vid Valborg var svårtänd, men kören Nackapella och vårtalaren Henrik Fexeus gjorde årets Valborgsfirande till en mycket trevlig upplevelse. Aldrig någonsin har så mycket Sjöstadsbor och andra varit på fötter en Valborg i Sjöstaden. Kanske 6000 vid körsången och braständningen. Fiskdammen hos Svenska Mäklarhuset blev snabbt populär och 1.000 presentpåsar fiskades upp. Scouternas aktivitetsövningar, liksom Siggestas Fotbollsgolf lockade mängder av unga besökare. Musiken med Musicmen – coverlåtar av hög kvalité höjde stämningen i takt med solnedgång och braständning. Serveringarna hade högtryck, så till nästa år får nog den kapaciteten utökas. Till och med det “tysta” fyrverkeriet fick i år beröm, även om det inte var helt ljudlöst när det avfyrades. Många hundägare är nöjda, och då är arrangören också nöjd. Tysta fyrverkerier på marknaden har ökat enormt det senaste året, trevligt att vi Sjöstaden hängde på.
Ett stort tack till alla företag, organisationer och bostadsrättsföreningar som på olika sätt sponsrade årets valborgsfirande vid Hammarbybacken, en tradition som återkommer.