Karta över festivalområdet

Sjöstadsdagen 2022 arrangeras den 3 september i Hammarby Sjöstad. Då samlas sjöstadsborna på en festival med massor av aktiviteter för hela familjen. Se preliminär karta över festivalområdet.

Barnens Sportdag är en sportfest med löpning i fokus för alla barn i åldern 2-10 år. Barn 2-5 år springer 300 meter och barn 6-10 år 700 meter.

Smaka på Sjöstan arrangeras som en del av Sjöstadsdagen 3 september och som ett eget event på Luma torg 4 september. På söndagen blir det full fart med tävlingar och andra aktiviter på hela Luma torg.

Val 2022 bjuder dels på representanter från de lokala politiska partierna och dels debatt på scen med riksdagspartiernas rättspolitiska talespersoner.

Ett hållbart Sjöstan har fokus på klimatet och arrangeras av ElectriCITY.

Senior i Sjöstan är ett event på Sjöstadsdagen som vänder sig till dig som är äldre. Här kan du få falltekniksträning och hjälpmedelsutprovning, få reda på din fysiska status och lära dig mer om stavgångsteknik.

Kultur i Sjöstan är ett event på Sjöstadsdagen där du bland annat träffar författare från Sjöstaden som presenterar sina böcker.

Loppmarknaden äger i år rum på flera platser runt Luma och på Luma torg finns platser med bord som kan förbokas.

Livsstil erbjuder aktiviteter för alla, från de allra minsta till de äldre. Ansiktsmålning, Klimatspanarna, basket, parträning, parkour, funktionell träning, sjukgymnastik och hjälpmedelsanpassning.

Städa Sjöstan är ett event som arrangeras av Snyggt & Tryggt i Sjöstaden tillsammans med dykare från Rena Mälaren och magnetfiskare från Städa Sverige.

Provkör olika elbilar från Audi:s breda sortiment av framtidens bilar.

Scenen har ett fullspäckat program kl 11.00-21.00 med körer i världsklass, elevkonserter, a capella körer, kvartetter, jazzband och mycket mer.

I övrigt kommer polisen, brandkåren, kustbevakningen, SkiStar, Kulturskolan, ramavtalsleverantörerna, Sjöstadens föreningar, mäklare, konstnärer, boendeekonomiska rådgivare och sjöscouterna.