Sjöstadsföreningen Nyhetsbrev oktober 2022

Kris & beredskap i en brf

Den 7 december arrangerar Sjöstadsföreningen i samarbete med Snyggt & Tryggt i Hammarby Sjöstad ett medlemsmöte där talare från brandsförsvaret, polisen, Söderandan och försäkringsbolag informerar om hur en bostadsrättsförening kan förbättra sin krisberedskap.Läs mer här!

När: Den 7 december kl 18.00-20.00

Var: Eatery Lumafabriken

Eventet är kostnadsfritt men det krävs föranmälan.

Vi bjuder på dryck, kaffe och smörgåsar.

För ungdomar i Sjöstan

Den 28 oktober arrangeras "Street pep" för våra ungdomar då de kan testa på basket, thaiboxning, skateboard, pannafotboll och parkour. Under Streetpepen bjuds det på dricka, kexchoklad och annat smått. Allt är Gratis ingen förbokning! Detta är ett arrangemang av Snyggt & Tryggt i samverkan med Fryshuset, Quality Movement och Nattvandring i Hammarby Sjöstad.

När: Den 28 oktober kl 16.00-18.00

Var: Sjöstadsskolans Multiarena

Eventet är kostnadsfritt

Pumpaparad 29 oktober

Var med och ha lite Halloweenkul i Hammarby Sjöstad. Vi kommer ha en liten pumpaparad där barn kan vara med och ställa ut sina egna pumpor. Alla barn som ställer ut får en liten gåva. Vi kommer sedan att ge pris till de fem pumpor som får flest röster. Det kommer också visas upp hur man gör fantastiska halloweenpumpor och det blir även reflexvandring.

Eventet arrangeras av Snyggt & Tryggt och Nattvandring i Hammarby Sjöstad i samarbete med Sjöstadsföreningen och med hjälp av Hammarby Sjöscoutkår.

När: Den 29 oktober kl 17.00-18.20

Var: Luma torg

Eventet är kostnadsfritt

Våga tipsa!

Informationmöte om pilotprojektet IGOR, som är ett samarbete mellan polisen och socialtjänsten på Södermalm för att minska våldet mot kvinnor. Här berättar polisen om vad man kan göra som boende och som styrelseledamot i en bostadsrättsförening.

När: Torsdagen den 10 november kl. 18.00 – 20.00

Var: Unity, Heliosgatan 13 (nära Luma torg)

Anmälan senast 8 november till: info@snyggtochtryggt.se

Eventet är kostnadsfritt och vi bjuder på kaffe och smörgås. Viktigt du meddelar om det är något du inte tål att äta. Eventet arrangeras av Snyggt & Tryggt i Hammarby Sjöstad och polisen i samarbete med Sjöstadsföreningen.