You are not connected. The newsletter may include some user information, so they may not be displayed correctly.

Medlemsbrev september 2022

Nyheter från Sjöstadsföreningen

Hy

Ekonomi, energi och säkerhet i din brf

Under hösten kommer vi hålla flera informationsträffar i aktuella ämnen där vi bjuder på dryck, kaffe och smörgåsar. ‍

OBS! Antalet är begränsat så gå in och anmäl dig här och få mer information.

20/10 EKONOMIMÖTE

– Hur kan föreningen säkra ekonomin i en osäker tid? (Nationalekonom David Sundén)

- Hur får vi optimala räntor? (Räntekollen)

Så säkrar din brf kostnader i olika skeden. (AFRY Projekt management)

- Bostadsprisutvecklingen i Hammarby Sjöstad. (Svenska mäklarhuset

Eatery Lumafabriken kl 18-20,

17/11 ENERGIMÖTE om vad vi kan göra gratis för att sänka energiräkningarna. Plats ej klar kl 19-21.

7/12 SÄKERHETSMÖTE på temat Kris och beredskap i en brf. Eatery kl 18-20.

Se över trädgårdsskötseln

Nu är det hög tid att förhandla om er trädgårdsskötsel för 2023. Sjöstadsföreningen har tagit fram ett förmånligt ramavtal med Funkia AB som nyligen flyttat till Hammarby Sjöstad. Funkias trädgårdsmästare arbetar miljömedvetet med kvalitativ och utvecklande skötsel för att säkerställa hållbara utemiljöer.

Kontakta Funkias kontaktperson Johanna-mari Spjuth direkt på 0790065581 eller mejla till Johanna-mari.Spjuth@funkia.se

Snyggt & Tryggt städar upp

Föreningen Snyggt & Tryggt i Sjöstaden har genomfört flera städinsatser i september. Under Sjöstadsdagen hade man en aktivitet med unga sjöstadsbor som var med och plockade skräp och fimpar. Samtidigt gjorde Rena Mälaren en dykinsats vid Luma brygga där de fick upp en mängd skrot ifrån vattnet som  cyklar, sparkcyklar, bildäck och massa annat. Dagen efter fortsatte man med städinsatserna och det var många av de unga som kom åter då. Den 16 september anordnade man World Clean Up Day i Sjöstan, där det trots regn kom närmare 50 personer och plockade skräp. Ett stort tack till alla miljöhjältar som deltog.

Slutligen vill vi tacka...

Tack alla sjöstadsbor för att ni var med och gjorde  Sjöstadsdagen till en härlig folkfest!

Foto: Henric Gustafson

Du får denna e-post för att du har valt att följa oss eller är medlem eller har deltagit i någon av våra aktiviteter och därigenom anmälts att prenumerera. Du kan närsom helst välja att sluta genom att klicka på avanmäl nedan.

Se till att alla i din Brf får utskicken från oss. Anmäl här: Subscribe