Medlemsbrev juni 2022

Äntligen är sommaren här och arbetet i bostadsrättsföreningarna avtar. Men sommaren innebär att många är bortresta och vi som är kvar får hjälpas åt att hålla koll på våra fastigheter. Se till att dörrar till cykelrum, förråd och garage går igen ordentligt så inga obehöriga tar sig in. Ha koll på att det inte ligger för mycket post i postfacken och att fastigheten ser bebodd ut.

Här kommer fler tips som ni kan dela med er till alla medlemmar i föreningen.

Sjöstadsdagen 3 september

På Sjöstadsdagen samlas sjöstadsborna på en festival med massor av aktiviteter för hela familjen. Festivalen invigs kl 10:50 av Stockholms finansborgarråd och Sjöstadsföreningens ordförande med Fredrik Berling som moderator.

Det blir ett fullspäckat program med knattelopp, restaurangtorg, loppmarknad och scenprogram kl 11.00-21.00. Här finns också eventen Senior i Sjöstan, Val 2022, Städa Sjöstan, Konst i Sjöstan, Ett hållbart Sjöstan, Tryggt i Sjöstan, Boende i Sjöstan och aktiviteter som ansiktsmålning, pyssel, Klimatspanarna, basket, parträning, parkour, funktionell träning, fysiska utmaningar, tävlingar, sjukgymnastik, hjälpmedelsanpassning, provkörning av elbilar och mycket mer. LÄS MER!

Har ni koll på räntan?

Sjöstadsföreningen har nu tecknat avtal med Räntekollen AB som kan underlätta de enskilda föreningarnas hantering av sin låneportfölj. Räntekollen består av erfarna och kunniga räntehandlare med god insikt och goda kontakter i bankvärlden, vilket är en garanti för låga räntor och professionell hantering.

Idag använder Sjöstadsföreningens medlemmar BRF The Village Sthlm och Hammarby Strand dessa tjänster.

Räntekollen kommer att finnas med på Sjöstadsdagen men man kan man redan nu kontakta dem via hemsidan rantekollen.com

‍Julbelysning redan nu?

I december vill vi ha julbelysning i Sjöstan och då måste vi börja planera det redan i sommar. Snyggt & Tryggt har en grupp om fyra personer som söker fler som vill vara med och bolla idéer och kanske kan bidra med lite tid för att få till detta. Vill du vara med ska du mejla till:  info@snyggtochtryggt.se

‍Gör skillnad i sommar!

Tillsammans gör vi skillnad genom många små insatser. Någon plockar upp det lilla skräpet, en annan anmäler klotter i stadens ”Tyck Till App”, några vandrar med Nattvandrringen och andra hänger med på olika aktiviteter som Snyggt & Tryggt arrangerar i Sjöstaden.

Deras events läggs upp i på Facebookgrupperna Snyggt & Tryggt i Hammarby Sjöstad och Nattvandrig Hammarby Sjöstad. Man kan också bidra till nya insatser genom att swisha valfritt belopp till Snyggt & Tryggt: 123 057 67 51.