You are not connected. The newsletter may include some user information, so they may not be displayed correctly.

Medlemsbrev maj 2022

Nyheter från Sjöstadsföreningen

Hy

Hammarbybacken

Till glädje för alla aktiva sjöstadsbor blir Hammarbybacken nu en året-runt-anläggning med sommarskidåkning och äventyrsattraktioner. Redan den 24 juni öppnar en klätterpark, en mountain coaster och en mountain tube.

Övriga aktiviteter: Löpträning, vandring, utegym och skiduthyrning samt även cykelhyra kommer att finnas tillgängligt för XC- och MTB-cykling till t ex närliggande Nackareservatet. Dessutom kommer flera olika camps och evenemang att erbjudas på plats.

Tunnelbanan

Nu pågår arbetet med omläggning av ledningar för nya tunnelbanan vid Luma som påverkar trafiken till Lumagatan. Arbetet är en del av bygget av tunnelbanans nya station Hammarby kanal. Du som transporterar dig till fots eller med cykel kan passera förbi arbetsområdena och kollektivtrafiken påverkas inte.

Arbetet beräknas vara klart sista juni.

Sjöstadsdagen

Lördagen 3 september kan alla sjöstadsbor åter igen samlas till en stor fest med en mängd olika aktiviteter.

Sjöstadsdagen arrangeras av Sjöstadsföreningen och är det enda större evenemanget i stadsdelen. Då samlas sjöstadsborna på en festival med loppis, musikunderhållning och aktiviteter för hela familjen. Tyvärr har evenemanget ställts in de två senaste åren på grund av pandemin, men nu kan vi äntligen se fram emot festen igen. Kontakta oss om du vill vara med info@sjostadsforeningen.se

Snyggt & Tryggt

Vid Snyggt & Tryggts (S&T) årsstämma den 3 maj valdes en något utökad styrelse in. Enkäten om snyggt och tryggt i Sjöstaden är nu stängd och resultatet presenteras längre fram.

Den 15 maj arrangerades en städdag i samverkan med ICA Supermarket Sjöstaden och Städa Sverige då de i princip städade hela Sjöstaden. De hittade en hel del skräp men inte lika mycket som tidigare. Troligen stadens nya upphandling av städning som gett resultat samtidigt som nedskräpningen i sig har minskat. S&T hoppas det kan hålla i sig och bli än bättre.

S&T uppmuntrar igen alla som kan att delta i Nattvandring i Hammarby Sjöstad. Nu när det har blivit varmare kommer vi att se fler ungdomar ute och bra om vi vuxna finns ute med dem. En vandring tar ca 3 timmar och gör stor skillnad. På Facebook kan man anmäla sig till deras pass: (1) Nattvandring Hammarby Sjöstad | Facebook

Tillsammans gör vi skillnad. Ingen kan göra allt men tillsammans kan vi göra mycket för vårt område. Vi hoppas du vill vara med och göra skillnad eller komma med tips.

Under våren har S&T även deltagit på en trygghetsvandring med stadsdelsförvaltningen, mer om den och info om Snyggt & Tryggt hittar du på: https://sjostadsforeningen.se/snyggt-tryggt och på: (1) Snyggt & Tryggt i Hammarby Sjöstad | Facebook eller du kan maila till: info@snyggtochtryggt.se

Du får denna e-post för att du har valt att följa oss eller är medlem eller har deltagit i någon av våra aktiviteter och därigenom anmälts att prenumerera. Du kan närsom helst välja att sluta genom att klicka på avanmäl nedan.

Se till att alla i din Brf får utskicken från oss. Anmäl här: Subscribe