Vi tände upp Hammarby Sjöstad

Under Luciadagen 13/12 lystes rondellen vid Sickla Kaj upp med två hundra marschaller.

Det var Sjöstadsföreningen Hammarby Sjöstad och Coop Sjöstaden som bjöd på denna ljusupplevelse för Sjöstadsborna på Luciadagen.

”Vi saknar ju traditionell julbelysning i vår stadsdel och förhoppningsvis kan detta initiativ stimulera många medborgare och företagare att samla sig, påverka varandra och stadens myndigheter att till 2018 medverka till stämningsfull och större julbelysning i Hammarby Sjöstad”  – säger Bertil Stockhaus, ordförande i Sjöstadsföreningen.

Tack till alla som var med och gjorde detta möjligt, speciellt till Selene Samuelsson som är projektledare för Snyggt & Tryggt inom Sjöstadsföreningen och som arrangerade detta evenemang.

Lucia 4Lucia 5Lucia 2Lucia 3