Sjöstan ska bli snyggare: Blommor, bänkar, papperskorgar

Sjöstadsföreningen har fått snabbt gensvar på kampanjen ”Snyggt och tryggt i Sjöstaden”. Mindre än sex timmar efter att föreningens ordförande Bertil Stockhaus hade sänt iväg ett mail till stadsdelsförvaltningen om det dåliga underhållet av papperskorgar och parkbänkar hade han fått svar från parkingenjör Kenneth Kempendahl:

Sjostaden-bilder-november-009– Jag har noterat de brister som påtalas. Skräpkorgarna rostar och vi kommer att byta ut dem succesivt med början 2014. Det blir en ny korg som heter citykorgen 150 liter, den är större och mer funktionsduglig, skriver Kenneth Kempendal.

– Vad gäller sofforna i Hammarby Sjöstad så är även dessa av dåliga kvalité. Vi har under senaste två åren reparerat c:a 200 stycken soffor i sjöstan. Vi fortsätter att reparera.

Utöver dessa goda nyheter kommer stadsdelsförvaltningen att göra en del andra åtgärder för att snygga till Sjöstaden:

– Det blir ett nytt utegym, nya planeringar av vårtulpaner och sommarblomster i Sjöstadsparterren och 27 stycken blomsterlådor på broarna, lovar Kenneth Kempendal.

Kontaktperson:
Bertil Stockhaus stockhaus@stosn.com
Telefon: 070-512 60 02

Klicka här för att se uppvaktningsskrivelsen.